Zeven jaar heeft de NS de elektrische OV-fiets en NS scooter een kans gegeven. Een project waar helaas weinig animo voor bleek en dat erg veel kosten met zich mee bracht. Eind 2007 is de NS begonnen met de ontwikkeling van de OV-fiets en een jaar later kwamen zij met de elektrische OV-fiets en elektrische OV-scooter.
Maar de animo viel enorm tegen. In het eerste jaar werd er op Den Haag Centraal driehonderd keer een elektrische fiets of scooter verhuurd. Uit onderzoek bleek dat pashouders het aantal huurlocaties te weinig vonden. Als reactie daarop richtte NS 10 huurlocaties voor elektrische fietsen en scooters in. Toch bleven verhuurders weg.
Een elektrische fiets is een stuk comfortabeler dan een “gewone” fiets. Maar een elektrische fiets meenemen in de bus, trein of metro is niet heel handig, vaak zijn ze net wat zwaarder dan een gewone fiets en in een drukke metro kijkt niemand je nog vrolijk aan als je je fiets mee naar binnen sjouwt. De oplossing; de elektrische vouwfiets. Deze combineert het comfort van een elektrische fiets en het gemak van een vouwfiets. Met de elektrische vouwfiets kun je eenvoudig van huis fietsen, de trein in stappen en van het station naar je werk fietsen. Geen gedoe met bussen en overstappen en stukken lopen, maar lekker snel van a naar z.
Nog een leuke bijkomstigheid; de elektrische vouwfiets is vaak goedkoper dan een gewone elektrische fiets. Zo heb je al een elektrische vouwfiets vanaf €399,-! En natuurlijk kun je hem ook gebruiken voor lange ritten. Vouwfietsen zijn net zo comfortabel als de gemiddelde stadsfiets en de elektrische vouwfiets biedt dezelfde hulp bij het fietsen die een gewone elektrische fiets biedt.
Vul een productnaam, merk of eigenschap in.