Heeft u een vraag? Wij helpen graag! 0416-342012
0

Veelgestelde Vragen

Bestellen

Bestellen

  • » De fiets is alleen te reserveren, wat betekent dit voor mij?

    Wanneer u de fiets of accessoire alleen kunt reserveren dan betekent dit dat de fiets of accessoire niet direct uitleverbaar is. Uw bestelling is niet op het hoofdkantoor voorradig en zal vanuit de andere winkels worden teruggevraagd. Wanneer de bestelling retour is op het hoofdkantoor dan wordt uw fiets zo spoedig mogelijk geleverd. U zult telefonisch benaderd worden voor de levertijd. Normaliter worden de reserveerbare producten binnen 3 á 5 werkdagen uitgeleverd.

  • » Hoe bestel ik een fiets op Matrabike.nl?

    Om het voor u gemakkelijk te maken hebben wij een stappenplan gemaakt van de bestelprocedure.

  • » Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Ja, u kunt uw bestelling kosteloos annuleren zolang deze nog niet is verstuurd, neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wilt u uw bestelling annuleren nadat wij de bestelling naar u hebben verstuurd? Ook dat kan, u dient hiervoor de bestelling te weigeren aan de deur, deze komt dan retour naar ons magazijn. Indien wij al een betaling van u hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat u het aankoopbedrag (na goed ontvangst van de retourzending) zo snel mogelijk terug ontvangt. Eventuele kosten die zijn gemaakt met het betalen via een Creditcard of een Rembours zending kunnen wij helaas niet vergoeden.

  • » Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

    Ja hoor, bel gerust onze klantenservice als u uw bestelling wilt aanpassen. De klantenservice is telefonisch te bereiken op 0416-342012 of per mail klantenservice@matrabike.nl

  • » Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Ja, u kunt uw online bestelling na de betaalbevestiging gratis afhalen in één van onze 9 winkels in Nederland en België.

Betalen

Betalen

  • » Kan ik "De Nationale Fietsbon" bij jullie inleveren?

    Ja, u kunt bij ons betalen met "De Nationale Fietsbon", neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

  • » Kan ik betalen met Ecocheque of Eco Pass?

    Ja, in onze winkels in België ( Rumst en Sint Martens Latem ) kan er betaald worden met Ecocheques en Eco Pass.

  • » Met welke betaalmethodes kan ik betalen?

    U betaalt bij Matrabike via een SSL-beveiligde verbinding. Een uitgebreid overzicht van de betaalmethodes kunt u vinden op de pagina betaalmogelijkheden.

    Betaalmogelijkheden:
    iDeal
    Creditcard ( VISA, Mastercard )
    Mister Cash
    Overboeking
    Rembours

Bezorgen

Bezorgen

  • » Bezorgdagen en tijden

    Bent u benieuwd wanneer uw bestelling wordt bezorgd? Klik dan hier voor een overzicht van de bezorgdagen en bezorgtijden

  • » Bezorgen jullie elektrische fietsen ook gratis thuis?
    Ja, wij bezorgen elektrische fietsen volledig gemonteerd gratis bij u thuis.
  • » Bezorgen jullie ook gratis op zaterdag?
    Ja, wij bezorgen uw fiets ook gratis op zaterdag, hier rekenen wij geen extra kosten voor.
  • » Bezorgen jullie ook in België?
    Ja, wij bezorgen uw fiets ook gratis in België vanaf een bestelling van €25,-
  • » Geldt de gratis bezorging in heel Nederland en België?

    Ja, alle bestellingen boven de €25,- bezorgen wij gratis in heel Nederland en België.

  • » Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?

    Wij versturen uw fiets in een transportverpakking zodat uw fiets niet kan beschadigen tijdens het transport. Een fiets kan op twee manier verstuurd worden, dit is afhankelijk van de fabrikant.

    Beschermhoes: U dient het stuur recht te zetten en de pedalen te monteren.
    Transportverpakking: U dient het voorwiel, stuur, zadel en de pedalen te monteren.

    Bij iedere fiets zit een duidelijke handleiding voor het afmonteren van uw fiets.
    Heeft u vragen over het monteren van uw fiets, u kunt ook onze montage filmpjes bekijken of een digitale montagehandleiding downloaden.

  • » Kan ik mijn bestelling online volgen met Track en Trace?

    U kunt uw bestelling niet volgen via Track and Trace, maar u kunt wel het tijdstip van bezorging bekijken. Dit kunt u doen op de avond voor de bezorging vanaf 19.00 uur op de website van onze vervoerder: www.vandehoeflogistiek.nl

  • » Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
    Ja, u kunt tijdens de bestelprocedure een ander afleveradres aangeven.
  • » Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Tijdens de bestelprocedure kunt u zelf een bezorgdag aangeven waarop u uw bestelling thuis wilt laten bezorgen.

    Fietsen vanaf bandenmaat: 24" / 26" 27,5"/ 28" / 29"
    Transporteur: van de Hoef Logistiek

    Op de dag voor de bezorgdatum kunt u vanaf 19:00 het tijdvak van de bezorging bekijken. Wanneer u uw postcode en huisnummer invoert krijgt u een tijdvak te zien waarbinnen u de bezorger aan de deur mag verwachten. Zo hoeft u niet de hele dag thuis te blijven. Tijdvak bekijken

    Fietsen vanaf bandenmaat: 12" / 14" / 16" / 18" / 20"
    Transporteur: DPD pakketservice

    Wanneer u tijdens uw bestelling een mobiel telefoonnummer heeft ingevoerd wordt u per SMS op de hoogte gehouden van de levering van uw bestelling. Heeft u geen mobiel telefoonnummer ingevoerd, dan wordt u per mail op de hoogte houden via het e-mailadres wat u heeft ingegeven tijdens uw bestelling.

  • » Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

    Alle bestellingen boven de € 25,- bezorgen wij in Nederland en in België gratis bij u thuis. Is het totaalbedrag lager dan € 25,- dan berekenen wij € 6,95 bezorgkosten.

Fietsverzekering

Fietsverzekering

  • » Hoe kan ik mijn nieuwe fiets verzekeren?

    Matrabike biedt samen met ANWB de beste fietsverzekering aan! 
    Deze verzekering is in 2013 als beste getest door de Consumentenbond.
    U leest er alles over op onze verzekeringspagina.

  • » Ik heb een fietsverzekering en mijn fiets is gestolen, wat moet ik nu doen?

    U heeft een fietsverzekering via Matrabike afgesloten bij Unigarant, ENRA of ANWB en uw fiets is gestolen?
    Volg dan het stappenplan hieronder:

    1. Aangifte doen
      Doe aangifte van uw gestolen fiets bij de politie, zorg ervoor dat u uw verzekeringspolis en de twee originele fietssleutels bij de hand heeft. Hier kan namelijk om worden gevraagd tijdens het gesprek.
      U kunt op drie manieren aangifte doen:
      - Telefonisch via 0800-8844
      - Internet www.politie.nl/aangifte 
      - Persoonlijke afspraak op het politiebureau.
       
    2. Aangifte rapport
      Nadat u aangifte heeft gedaan ontvangt een politie aangifterapport thuis.
       
    3. Contact opnemen met Matrabike
      Neem contact op met onze klantenservice, wij maken een melding bij de verzekeraar. Zorg ervoor dat u uw verzekeringspolis, het politie aangifterapport en de twee fietssleutels bij de hand heeft.
       
    4. Akkoord?
      Als de verzekeraar de aanvraag in behandeling heeft genomen wordt u hier per brief van op de hoogte gesteld.
       
    5. Contact
      Wij nemen contact met u op als u een nieuwe fiets kunt uitkiezen voor het verzekerde bedrag.
  • » Waar kan ik het framenummer van mijn fiets vinden?

    Het framenummer van uw fiets kunt u vinden op de trapas aan de onderkant van de fiets. Een framenummer kan bestaan uit cijfers en letters maar dit is afhankelijk van het merk fiets.

    In enkele gevallen kan het zijn dat het framenummer zich op de zijkant van het frame (onderaan) bevindt, of langs het balhoofd. (balhoofd = daar waar uw stuur in het frame gemonteerd zit)

  • » Waar kan ik het sleutelnummer van mijn slot vinden?

    Het sleutelnummer staat op de fietssleutel en bestaat meestal uit 6 cijfers.

Over de fiets

Over de fiets

  • » Hoe bepaal ik mijn framemaat?

    Om uw framemaat te bepalen staat er achter iedere framemaat een lichaamslengte indicatie. U kunt ook gebruik maken van onze framemaatcalculator om de juiste framemaat te berekenen.

  • » Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?

    Wij versturen uw fiets in een transportverpakking zodat uw fiets niet kan beschadigen tijdens het transport. Een fiets kan op twee manier verstuurd worden, dit is afhankelijk van de fabrikant.

    Beschermhoes: U dient het stuur recht te zetten en de pedalen te monteren.
    Transportverpakking: U dient het voorwiel, stuur, zadel en de pedalen te monteren.

    Bij iedere fiets zit een duidelijke handleiding voor het afmonteren van uw fiets.
    Heeft u vragen over het monteren van uw fiets, u kunt ook onze montage filmpjes bekijken of een digitale montagehandleiding downloaden.

  • » Kan ik de fiets makkelijk zelf monteren?

    Bij de levering wordt een korte beschrijving bijgeleverd om de fiets rijklaar te maken. Hiervoor is geen specifieke kennis nodig, een inbussleutel, schroevendraaier en steeksleutel voldoet. Na het monteren/vastzetten van het stuur, pedalen, zadel en in enkele gevallen het voorwiel is de fiets gereed voor gebruik. 

    Indien u niet beschikt over gereedschap, kunt u de fiets ook laten monteren. De kosten voor het monteren van een kindefiets is € 25,- en montage van overige fietsen € 35,-

    Extra hulp nodig klik dan hier voor onze instructiefilms

  • » Waarom zit er korting op jullie fietsen?

    Matrabike is al meer dan 25 jaar dé fietsenwinkel voor betaalbare fietsen in de rijwielbranche in Nederland en België. Matrabike heeft exclusieve contacten met Europese rijwielfabrikanten en heeft zich de laatste jaren sterk ontwikkeld in de verkoop van betaalbare fietsen. Door directe verkoop aan u als klant zonder tussenhandel kan Matrabike de laagste prijs garanderen.

Ruilen en Retourneren

Ruilen en Retourneren

  • » Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang bij een retour zending?

    Wij zullen het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

    Naar het herroepingsformulier

  • » Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

    Is de bestelling niet naar wens of wilt u de bestelling ruilen? U heeft online een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen om uw bestelling terug te sturen als deze niet naar wens is. Wij vragen u om hiervoor het "herroepingsformulier" in te vullen, deze heeft u per mail ontvangen bij uw bestelling. U kunt deze informatie ook vinden op de pagina "retourneren"

  • » Kan ik mijn fiets omruilen in de winkel?

    Ja, omruilen in de winkel kan. Ook wanneer u de fiets online heeft gekocht. Lees de voorwaarden hier.

Service en Garantie

Service en Garantie

  • » Heb ik garantie op mijn fiets?

    Ja, u heeft recht op de wettelijke garantie op uw fiets, daarnaast geldt er een fabrieksgarantie van 2 jaar op uw fiets. Deze garantie is enkel van toepassing wanneer u de fiets op een gedegen manier onderhouden heeft. Minimaal één maal per kalender jaar dient u uw fiets daarom een onderhoudsbeurt te geven. Meer informatie over de garantie kunt u vinden op onze garantiepagina.

     

  • » Hebben jullie een haal- en brengservice?

    Ja, wij hebben een haal- en brengservice wanneer u niet in staat bent om uw reparatie zelf aan te bieden in één van onze winkels. Om hier gebruik van te maken kunt contact opnemen met onze klantenservice, zij kunnen een afspraak voor u inplannen. De kosten hiervan zijn €27,50 voor een enkele rit (halen of brengen).

  • » Hoe werkt onderhoud en reparatie?

    Hieronder vindt u een tarievenlijst van de reparaties die Matrabike uit kan voeren voor u.

    Reparatie tarieven bekijken? Klik hier.

    Onderhouds tarieven bekijken? Klik hier.

    Werkwijze:

    1. U kunt uw fiets afgeven in één van onze winkels en ontvangt van ons een reparatie nummer.
    2. U ontvangt van ons bericht wanneer de fiets klaar staat om op te halen. (Reparatie gebeurt in onze centrale werkplaats)
    3. U haalt uw fiets op in de winkel waar u deze gebracht heeft.

    U kunt de status van uw reparatie ook online volgen aan de hand van uw postcode en huisnummer. Klik hier

  • » Ik wil graag persoonlijk advies voordat ik een fiets aanschaf, kan dit?

    Wilt u persoonlijk advies of heeft u een technische vraag, neem dan contact op met onze klantenservice. 
    Onze klantenservice zit voor u klaar op werkdagen tussen 09.00uur en 17.00uur om al uw vragen te beantwoorden.
    U kunt de klantenservice bereiken via mail op klantenservice@matrabike.nl of telefonisch 0416-342012.

    Natuurlijk kunt u ook in één van onze negen filialen binnenlopen voor een professioneel advies.
    Let u daarbij wel op de aangepaste openingtijden, deze vindt u hier.

  • » Waar kan ik het framenummer van mijn fiets vinden?

    Het framenummer van uw fiets kunt u vinden op de trapas aan de onderkant van de fiets. Een framenummer kan bestaan uit cijfers en letters maar dit is afhankelijk van het merk fiets.

    In enkele gevallen kan het zijn dat het framenummer zich op de zijkant van het frame (onderaan) bevindt, of langs het balhoofd. (balhoofd = daar waar uw stuur in het frame gemonteerd zit)

  • » Waar kan ik terecht met een technische vraag?

    Heeft u een technische vraag, neem dan contact op met onze technische dienst 0416-342012 of stel uw vraag per mail werkplaats@matrabike.nl

  • » Wat is carry-in garantie?

    Met carry-in garantie dient u uw fiets zelf aan te bieden bij één van onze 9 winkels in Nederland of België. De medewerker in de winkel zorgt voor vervoer naar de centrale werkplaats waar onze monteurs uw reparatie zullen gaan uitvoeren. U ontvangt een ontvangstbewijs wanneer u uw fiets in de winkel ter reparatie aanbiedt. Bewaar het ontvangstbewijs goed, u heeft deze nodig wanneer u uw fiets weer op komt halen. Bij eventuele vragen over de reparatie van uw fiets neemt onze technische afdeling telefonisch contact met u op.

Veiligheid en Privacy

Veiligheid en Privacy

  • » Cookies, wat zijn dat eigenlijk?

    Hier kunt u alles lezen over het gebruik van cookies.

  • » Wat is Thuiswinkel Waarborg?

    Matrabike heeft het Thuiswinkel waarborg keurmerk, dit wil zeggen dat u op een veilige manier producten kunt kopen op de websites van Matrabike. Thuiswinkelwaarborg is het belangrijkste Nederlandse keurmerk voor bedrijven die via internet producten en/of diensten verkopen.

Winkels

Winkels

  • » Hebben jullie ook winkels waar ik direct een fiets kan kopen?

    Ja, wij hebben 9 winkels in Nederland en België. 
    Een overzicht van deze winkels én openingstijden kunt u vinden op onze winkelpagina.

  • » Kan ik een fiets reserveren en ophalen in de winkel?

    Jazeker, als u contact opneemt met onze klantenservice zorgen wij ervoor dat uw bestelling klaar staat in de winkel.

  • » Kan ik ergens een proefrit maken?

    Ja, u kunt gratis een vrijblijvende proefrit komen maken in één van onze Matrabike winkels. Wij hebben 9 winkels in Nederland en België waar u zonder afspraak een proefrit kunt komen maken. Wilt u zeker weten of de fiets waarmee u wilt proefrijden aanwezig is, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u dan telefonisch graag verder. 

  • » Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Ja, u kunt uw online bestelling na de betaalbevestiging gratis afhalen in één van onze 9 winkels in Nederland en België.

  • » Wat zijn de openingstijden van jullie winkels?

    Een overzicht van onze 9 winkels én openingstijden kunt u vinden op onze winkelpagina

  • » Zijn de aanbiedingen op jullie website en in de winkels hetzelfde?

    Ja, de aanbiedingen in de winkels en in onze webshop zijn hetzelfde.

  • » Zit er een levertijd op een fiets die ik aanschaf in één van jullie winkels?

    Nee, er zit in de meeste gevallen geen levertijd op de fietsen in de winkel, er is voldoende voorraad aanwezig. Natuurlijk kan het voorkomen dat een model tijdelijk uit voorraad is maar wij doen ons uiterste best om dit te voorkomen. Ook onze elektrische fietsen zijn altijd uit te proberen in de winkels, wij streven erna om alle modellen e-bikes in de winkel op voorraad te hebben staan. De elektrische fietsen worden vanuit het hoofdkantoor volledig rijklaar gemaakt, naar uw wensen afgesteld met eventuele accessoires en gratis bij u thuis geleverd. 

Klantenservice 0416-342012 Openingstijden: 09:00 - 17:00
Zoeken

Vul een productnaam, merk of eigenschap in.

Winkelwagen

U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.
Kunnen wij u helpen?

0416-342012